۱۳۸۹ تیر ۲۸, دوشنبه

میزان پهنای‌باند اینترنت در کشورهای مختلف

از زمانی که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۸ بررسی و مقایسه‌ی میزان سرعت و کیفیت دسترسی به اینترنت درکشورهای جهان برای بررسی توان و فابلیت پذیرش نسل جدید اینترنت دراین کشورها منتشر شد، تغییرات قابل توجهی در لیست و رده‌بندی کشورهای مختلف در لیست مورد نظر ایجاد شده است. زمانی که در سال ۲۰۰۹ برای دومین بار تحقیقات مورد نظر انجام شد۶۲ کشور از ۶۶ کشور مورد بررسی در سال ۲۰۰۸ کیفیت و سرعت اینترنت خود را افزایش دادند. همچنین نتایج این تحقیقات نشان داده است که در کشورهای مورد نظر تعادل خوبی در توزیع اینترنت در بین نقاط شهری و روستایی وجود دارد.
نتایج کلی این تحقیق:
۱-به طور کلی کیفیت و پهنای باند اینترنت در کشرهای مختلف جهان بالا رفته است:
  • میانگین دانلود جهانی از اینترنت ۴۹% افزایش نسبت به سال گذشته به ۴/۷۵Mbps رسیده است
  • میانگین آپلود جهانی به اینترنت با ۶۹% افزایش نسبت به سال گذشته به ۱/۳Mbps رسیده است
۲-کره‌ی جنوبی همچنان بیشترین پهنای باند را نسبت به دیگر کشورهای جهان دارد(مثل سال ۲۰۰۹).
۳-در رده‌ی بعدی ژاپن قرار دارد. درست است که میانگین سرعت و کیفیت اینترنت کره‌ی جنوبی از ژاپن بهتر است ، منتها شهرهایی چون یوکوهاما و ناگویا بالاترین کیفیت اینتنرت در جهان را دارا هستند!
۴-سوئد بالاترین کیفیت و سرعت اینترنت را در میان کشورهای اروپایی دارد.این کشور با بیش از ۳۸% رشد نسبت به سال ۲۰۰۸ در تلاش است تا خود را به رده‌ی کشورهای ژاپن و کره‌ی جنوبی برساند
۵-کیفیت اینترنت ۳۹ کشور بالاتر از حد مورد نیاز برای داشتن بالاترین میزان استفاده اینترنت چون استفاده از شبکه‌های اجتماعی، لایف استریمینگ، و… است!
۶- از میان این کشورهها تنها ۹ کشور کره‌ی جنوبی، ژاپن، سود، لیتوانی، بلغارستان، لتونی، هلند، دانمارک و رومانی پتانسیل پذیرش نسل بعدی اینترنت چون سرویس های تلویزیون اینترنت با کیفیت بالا  را که در ۳ الی ۵ سال آینده ایجاد خواهد شده را دارد( جالب است که تنها کشوری که در سال ۲۰۰۸ این پتانسیل را داشت کشور ژاپن بوده است!)
۷-شهرهای با بالاترین سرعت اینترنت در جهان:
یوکوهاما، ناگویا، Kaunas(لیتوانی)، ساپورو(ژاپن)، سئول( کره‌ی جنوبی)، مالمو( سوئد)، اوساکا(ژاپن)، ووهان(چین)، آپ سالا(سوئد)،‌سئفیا(بلغارستان)، روتردام( هلند)، ریگا(لتونی)، کپنهاک(دانمارک)، بخارست(رومانی)، استکهلم(سوئد)، Vilnius(لیتوانی)، زوریخ(سویس)، توکیو(ژاپن)، Goteborg(سوئد)، Kosice(اسلواکی)

مادر دوستم

مادر دوستم از گرایش ما خبر داره.
وقتی دوستم از گرایش خودش به مادرش گفت .
مادرش قبول کرد و ساپورتش کردو با کمک مادرش امروز در تورنتو زندگی می کنه.
مادر دوستم حتی از پوزیشن ما هم خبر داره و نسبت به دوستان ما هم نظرمی ده.

مهمونی

جاتون خالی دیشب مهمون مادر دوستم بود.
دوستم الان تورنتو زندگی می کنه.
و دیشب با یکی از دوستان مشترکمون اونجا بودیم.
لبته .مادر دوستمون همه چی رو می دونه.
دیشب داشتیم شرابی می خوردیم و گپی دوستانه می زدیم تا دوازده شب اونجا بودیم.
خیلی حس خوبی بود ادم با کسی که دوستش داره بتونه در کنار خانوادش براحتی حاضر بشه.
خیلی شوخی کردیم و خندیدیم وخیلی راحت صحبت می کردیم.
جای همتون خالی