براساس این گزارش، اپراتور دوم موظف است پس از دریافت این ابلاغیه نسبت به توقف تبلیغات و فروش سیمكارتهای خود اقدام كند و در صورت تمكین نكردن اپراتور به ابلاغیه سازمان، براساس بندهای جریمهای در نظر گرفته شده در پروانه، رگولاتوری با اپراتور متخلف برخورد میكند |
به گزارش ثانیه نو به نقل از فناوران - سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نامهای رسمی به شركت ایرانسل – MTN خواستار توقف فروش سیم كارتهای این اپراتور شد.
در این نامه كه چند روز پیش خطاب به مدیرعامل اپراتور دوم نوشته شده، آمده است، با توجه به پر شدن سقف تعداد مشتركان این اپراتور، ایرانسل باید فروش سیمكارتهای خود در بازار كشور را متوقف كند.
براساس این گزارش، اپراتور دوم موظف است پس از دریافت این ابلاغیه نسبت به توقف تبلیغات و فروش سیمكارتهای خود اقدام كند و در صورت تمكین نكردن اپراتور به ابلاغیه سازمان، براساس بندهای جریمهای در نظر گرفته شده در پروانه، رگولاتوری با اپراتور متخلف برخورد میكند.
در این نامه همچنین امده است: اپراتور ایرانسل – MTN در صورت درخواست افزایش تعداد مشتركانش میتواند طرح توجیهی خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه كند و نهایتا كمیسیون تنظیم مقررات دراینباره تصمیمگیری میكند.
گفتنی است، براساس قانون، سازمان صدا و سیما موظف است برای پخش تبلیغات اپراتورهای تلفن همراه از سازمان تنظیم مقررات تادییه دریافت كند كه گفته میشود در صورت به تمكین نكردن ایرانسل به ابلاغیه رگولاتوری، این سازمان با اتكا به قانون و اهرم های نظارتی از ادامه تبلیغات فروش سیمكارت و فروش سیمكارتهای ایرانسل جلوگیری میكند.
این اقدام سازمان تنظیم مقررات در حالی است كه حدود دو هفته پیش، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پروانه ایرانسل نیز همانند سایر اپراتورها سقف دارد و ایرانسل نمیتواند بیشتر از 15 میلیون و 800 هزار مشترک جذب کند که اپراتور دوم با توجه به مشترکان فعال خود فاصله زیادی تا رسیدن به سقف پروانهاش ندارد.
محمد كرمپور افزوده بود: طبق قانون، تمامی اپراتورها سقف مشخصی دارند، چون بدون تعیین سقف امكان كنترل و نظارت بازار وجود ندارد.
همچنین معاون نظارت رگولاتوری نیز در این باره گفته بود: به دلیل اینكه در پروانه اپراتور دوم صراحتا ذكر نشده بود كه ایرانسل چه تعداد سیمكارت فعال میتواند داشته باشد، به منظور رفع این ابهام شورای اقتصاد در زمان واگذاری پروانه موردی را به طرح تجاری افزود كه براساس آن ایرانسل میتواند حداكثر 15 میلیون و 800 هزار مشترك داشته باشد
در این نامه كه چند روز پیش خطاب به مدیرعامل اپراتور دوم نوشته شده، آمده است، با توجه به پر شدن سقف تعداد مشتركان این اپراتور، ایرانسل باید فروش سیمكارتهای خود در بازار كشور را متوقف كند.
براساس این گزارش، اپراتور دوم موظف است پس از دریافت این ابلاغیه نسبت به توقف تبلیغات و فروش سیمكارتهای خود اقدام كند و در صورت تمكین نكردن اپراتور به ابلاغیه سازمان، براساس بندهای جریمهای در نظر گرفته شده در پروانه، رگولاتوری با اپراتور متخلف برخورد میكند.
در این نامه همچنین امده است: اپراتور ایرانسل – MTN در صورت درخواست افزایش تعداد مشتركانش میتواند طرح توجیهی خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه كند و نهایتا كمیسیون تنظیم مقررات دراینباره تصمیمگیری میكند.
گفتنی است، براساس قانون، سازمان صدا و سیما موظف است برای پخش تبلیغات اپراتورهای تلفن همراه از سازمان تنظیم مقررات تادییه دریافت كند كه گفته میشود در صورت به تمكین نكردن ایرانسل به ابلاغیه رگولاتوری، این سازمان با اتكا به قانون و اهرم های نظارتی از ادامه تبلیغات فروش سیمكارت و فروش سیمكارتهای ایرانسل جلوگیری میكند.
این اقدام سازمان تنظیم مقررات در حالی است كه حدود دو هفته پیش، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پروانه ایرانسل نیز همانند سایر اپراتورها سقف دارد و ایرانسل نمیتواند بیشتر از 15 میلیون و 800 هزار مشترک جذب کند که اپراتور دوم با توجه به مشترکان فعال خود فاصله زیادی تا رسیدن به سقف پروانهاش ندارد.
محمد كرمپور افزوده بود: طبق قانون، تمامی اپراتورها سقف مشخصی دارند، چون بدون تعیین سقف امكان كنترل و نظارت بازار وجود ندارد.
همچنین معاون نظارت رگولاتوری نیز در این باره گفته بود: به دلیل اینكه در پروانه اپراتور دوم صراحتا ذكر نشده بود كه ایرانسل چه تعداد سیمكارت فعال میتواند داشته باشد، به منظور رفع این ابهام شورای اقتصاد در زمان واگذاری پروانه موردی را به طرح تجاری افزود كه براساس آن ایرانسل میتواند حداكثر 15 میلیون و 800 هزار مشترك داشته باشد