۱۳۸۹ تیر ۱۸, جمعه

آمار جدید حاملان ویروس اچ آی وی (ویروس زمینه ساز بیماری ایدز) در ایران، نشان می دهد که میزان آلودگی به این ویروس از طریق رابطه جنسی افزایش داشته و نسبت به دو دهه گذشته دوبرابر شده است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران، تا ابتدای فروردین ماه گذشته نزدیک به ۲۱ هزار نفر (۲۰ هزار و ۹۷۵ نفر) حامل ویروس اچ آی وی در این کشور شناسایی شده اند که از این تعداد بیش از ۹۲ درصد را مردان و کمتر از ۸ درصد را زنان تشکیل می دهند.
ارتباط جنسی با ۱۷/۹ درصد دومین عامل اصلی انتقال ویروس اچ آی وی در ایران عنوان شده است که در مقایسه با آمار مشابه سال ۱۳۶۵ که ارتباط جنسی را عامل انتقال نزدیک به ۹ درصد از افراد اچ آی وی مثبت اعلام کرده بود، دو برابر شده است.
بشنوید
پیش تر، کارشناسان و مقامات بهداشتی ایران از افزایش آمار ابتلا به ویروس اچ آی وی از طریق رابطه جنسی ناایمن، هشدار داده بودند و با توجه به جمعیت جوان این کشور خواستار توجه بیشتر به آموزش همگانی در این زمینه روابط جنسی شده بودند.
بنابر آمار جدید، بیش از ۴۰ درصد از حاملان ویروس اچ آی وی، جوانانی هستند که از ۲۵ تا ۳۴ سال سن دارند.
همچنین براساس آمارهای جدید، آلودگی از طریق سرنگ آلوده و اعتیاد تزریقی نخستین علت اصلی آلودگی افراد به ویروس اچ آی وی است و بیش از ۷۰ درصد حاملان این ویروس، راه اصلی انتقال را اعتیاد تزریقی عنوان کرده اند که در مقایسه با آمار مشابه سال ۱۳۶۵ کمتر از یک درصد افزایش نشان می دهد.

سریعترین روش انتقال ویروس اچ آی وی

استفاده از سرنگ آلوده که مستقیما خون فرد مبتلا را به دیگران انتقال می دهد، سریع ترین روش انتقال ویروس های زمینه ساز بیماریهای عفونی است که از راه خون انتقال می یابند
مقامات بهداشتی ایران پیش تر، از گسترش برنامه های کاهش آسیب و خسارات اعتیاد در این کشور خبر داده بودند و توزیع سرنگ، تشکیل مراکز سرپایی کنترل ایدز و اعتیاد (DIC) و کلینیک های ارایه کننده درمان های نگهدارنده (مانند متادون درمانی) را از برنامه های خود در زمینه کنترل اعتیاد تزریقی عنوان کرده بودند.
اگر چه از رابطه جنسی ناایمن به عنوان اصلی ترین عامل انتقال ویروس اچ آی وی در جهان یاد می شود، اما استفاده از سرنگ آلوده که می تواند مستقیما خون فرد مبتلا را به دیگران انتقال دهد، سریع ترین روش انتقال ویروس های زمینه ساز بیماریهای عفونی که از راه خون انتقال می یابند، شناخته می شود.
بیش از دو دهه از ورود ویروس اچ آی وی (زمینه ساز بیماری ایدز) به ایران می گذرد.
نخستین مورد ابتلا کودکی شش ساله بود که به دلیل تزریق فرآورده خونی آلوده به ویروس اچ آی وی مبتلا شد.
بیماری ایدز، چهارمین بیماری کشنده در جهان است و هم اکنون بیش از ۴۰ میلیون نفر در سراسر جهان حامل ویروس اچ آی وی هستند.

جوان ها 'تنهاتر از پیرها هستند'

براساس یک مطالعه تازه، احساس تنهایی در میان جوانان بیش از کسانی است که وارد دوره بازنشستگی شده اند، و این بخشی از تغییرات عمیقی است که در شیوه زندگی و تعامل ما به وجود آمده است.
"بنیاد بهداشت روانی" در مطالعه خود دریافت که در میان همه گروه های سنی یک نفر از هر ده نفر در بریتانیا احساس تنهایی می کند، وضعیتی که می تواند بر سلامت جسمی فرد اثر بگذارد.
این موسسه خیریه در مطالعه خود بر افت زندگی اجتماعی و تمرکزی فزاینده بر کار انگشت می گذارد.
در این مطالعه که با نظرسنجی از 2256 انجام شده آمده است که فناوری می تواند باعث انزوا شود اما همزمان وسیله ای بلامنازع برای برقراری تماس است.
در این گزارش تحت عنوان "جامعه تنها" اختلافات نسلی چشمگیر توصیف می شود.
تقریبا 60 درصد افراد 18 تا 34 ساله که در نظرسنجی شرکت کردند گفتند که گاهی یا اغلب اوقات احساس تنهایی می کنند، درحالی که 35 درصد افراد 55 ساله به بالا احساس تنهایی می کردند.
البته ممکن است که تعریف نسل های مختلف از مساله تنهایی متفاوت باشد. به علاوه، در این مطالعه اختلاف ها میان یک فرد 55 ساله فعال که از بازنشستگی لذت می برد با یک فرد 80 ساله شکننده و تنها را تجزیه و تحلیل نمی کند.
پیشتر در سال جاری مرگ یک زوج در نورتهمپتون شایر، مساله انزوا در پیری را پررنگ کرد. اجساد آنها در خانه شان در میانه سخت ترین زمستان بریتانیا پیدا شد.
ماهیت درحال تغییر خانواده، با فرزندان کمتر که اغلب از خانه می روند، چشم انداز انزوا در پیری را پررنگ تر کرده است. این گزارش می گوید که بالا رفتن طول عمر نیز این مساله را تشدید کرده است.
این گزارش همچنین به وجود اختلافات میان زن و مرد پی برد، به طوری که زنان بیشتری احساس تنهایی و در نتیجه احساس افسردگی بیشتری می کردند.
این مساله نیز در گزارش پررنگ شد که نسبت افرادی که تنها زندگی می کنند، چه مرد چه زن، از 1972 تا 2008 دو برابر شده است.
همزمان بنابه این گزارش فناوری نوین می تواند هم کمک و هم دردسرساز باشد.
در یک سطح، این فناوری به مردم امکان داده است تماس هایی برقرار کنند که در غیر اینصورت نمی کردند، و دوستی های مجازی می تواند به روابط واقعی بدل شود.
اما همچنین این نگرانی وجود دارد که فناوری جایگزین روابط واقعی شود.
تقریبا یک سوم جوانانی که در این نظرسنجی شرکت داشتند گفتند که برای تماس با دوستان و خانواده از طریق اینترنت بیش از حد وقت صرف کردند، درحالی که باید برای دیدار با آنها بیشتر وقت می گذاشتند.
اینکه این وضع تاثیری واقعی بر جسم دارد یا نه روشن نیست، اما گفته شده است که حضور فیزیکی برای ترشح هورمون آکسی تاسین - که تصور می شود عامل رابطه میان تماس اجتماعی و قلبی سالم است - لازم است.

فهرست قدرتمندترین افراد مشهور جهان منتشر شد

در بالای فهرستی که مجله تجاری فوربس از قدرتمندترین شخصیت های محبوب و مشهور منتشر کرده، نام اپرا وینفری، مجری تلویزیونی آمریکایی دیده می شود.
فهرستی که مجله فوربس هر سال از قدرتمند ترین مشاهیر جهان منتشر می کند بر اساس میزان درآمد این مشاهیر و پوشش رسانه ای آنها تنظیم می شود.
در این فهرست اپرا وینفری، آنجلینا جولی، هنرپیشه مشهور هالیوود را از رده اول (در فهرست پارسال) کنار زده و با درآمد سیصد و پانزده میلیون دلار در سال به قدرتمند ترین شخصیت مشهور دنیای هنر و ورزش در جهان تبدیل شده است.
میزان درآمد در رتبه بندی مجله فوربس نقش مهمی دارد اما جز این، شاخص های دیگری هم نظیر تعداد دفعاتی که نام این افراد در اینترنت، مطبوعات و رسانه ها تکرار می شود تعیین کننده است.

ده قدرتمند مشهور در فهرست مجله فوربس

۱- اپرا وینفری
۲- بیانسه
۳- جیمز کامرون
۴- لیدی گاگا
۵- تایگر وودز
۶- بریتنی اسپیرز
۷- U۲
۸- ساندرا بولاک
۹- جانی دپ
۱۰- مدونا
برنامه تلویزیونی خانم وینفری، از محبوب ترین برنامه های تلویزیونی است که قرار است سال آینده به پایان برسد، اما خانم وینفری قصد دارد همزمان یک شبکه تلویزیونی برای خودش تاسیس کند.
بعد از او بیانسه، خواننده آمریکایی در مکان دوم است و جیمز کامرون، کارگردان فیلم های تاتیتانیک و آواتار، با دویست و ده میلیون دلار درآمد در مکان سوم قرار دارد.
نام لیدی گاگا، خواننده جوان آمریکایی هم بعد از موفقیت بی سابقه اش در سال گذشته برای اولین بار در این فهرست دیده می شود. لیدی گاگای تازه وارد، به یکباره در رتبه چهارم این جدول نشسته است.
جانی دپ، هنرپیشه و بازیگر فیلم هایی مثل آلیس در سرزمین عجایب و دزدان کاراییب، در رتبه نهم است و نام مدونا، خواننده مشهور هم از رتبه سوم به رتبه دهم سقوط کرده است.
تنها ورزشکاری که توانسته جزو ده نفر اول این فهرست باشد، تایگر وودز، گلف باز آمریکایی، است.
امسال در رتبه بندی مشاهیر هنر و ورزش، برای اولین بار، موقعیت اجتماعی آنها در اینترنت و در سایت هایی مثل فیس بوک و تویتتر هم در نظر گرفته شده است

مریم زندی نشان هنری دولت ایران را نپذیرفت


مریم زندی
مریم زندی، دبیر انجمن ملی عکاسان ایران، در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از دریافت یک نشان دولتی با عنوان 'مدرک درجه یک هنری' خودداری کرد.
خانم زندی در نامه ای خطاب به سید محمد حسینی با اعتراض به 'تهاجم به حرفه عکاسی و عکاسان' و 'ناامنی حرفه ای و جانی عکاسان ایران' نوشت که برای گرفتن این نشان، 'دلیل و اشتیاقی در خود احساس نمی کند'.
در نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از او دعوت شده بود که در همایشی با حضور هفتاد هنرمند دیگر و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران شرکت کنند و نشان هنری بگیرند.
مریم زندی در بخشی از نامه خود به سید محمد حسینی نوشته است: "متاسفانه در حالی که تعدادی از عکاسان ایرانی فقط به جرم عکاسی، یعنی انجام وظیفه شان، مورد ضرب و شتم و زندان قرار گرفته اند و در زندان یا بیرون منتظر احکامشان هستند و تعدادی از عکاسان حرفه ای و غیرحرفه ای ما از ترس جان، سرگردان در اقصی نقاط دنیا و در شرایط بسیار نامناسب هستند و در حالی که من حتی از دست گرفتن دوربینم در خیابان باید بترسم و امکان انتشار کتاب عکس خود و بعضی از همکارانم بدون سانسورهای سلیقه ای میسر نمی باشد، در چنین شرایطی برای گرفتن این مدرک دلیل و اشتیاقی در خود احساس نمی کنم."
پس از انتخاب جنجال برانگیز ریاست جمهوری ایران در سال گذشته، شماری از عکاسان مطبوعاتی به اتهاماتی نظیر تبلیغ علیه نظام بازداشت شدند.
تعدادی از عکاسان مطبوعاتی از جمله حسن سربخشیان، جواد منتظری، و مجید سعیدی نیز ناچار به ترک ایران شدند و اکنون در خارج از این کشور به سر می برند.
در تازه ترین حکم قضایی در این زمینه محمدرضا نسب عبداللهی، روزنامه نگار اهل شیراز که پیشتر به دلیل انتشار عکس صندوق های رای "شمارش نشده" در کتابخانه مرکزی شیراز، به "تبلیغ علیع نظام" متهم شده بود، به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
خانم زندی در پایان نامه اش نوشته است که "تا زمانی که شرایط چنین باشد"، از دریافت "چنین نشان هایی" معذور است.
مریم زندی پیشتر از بروز مشکل ممیزی چاپ کتاب عکس هایش از رویدادهای انقلاب سال ۱۳۵۷ ایران خبر داده بود.
خانم زندی با اشاره به کتاب مجموعه عکس ها از دوران انقلاب که از ماه ها پیش در انتظار مجوز از اداره کتاب وزارت ارشاد ایران است، گفته بود: "این اداره از من خواسته که عکس های انقلاب را سانسور کنم. این اداره خواستار حذف برخی از عکس ها شده است که من با این جریان کاملا مخالفم."
او درباره این عکس ها گفته بود: "این عکس ها سند تاریخی هستند و کم و زیاد نشده اند. این عکس ها روایت تاریخ، بدون کم و کاست است پس کسی نمی تواند درباره نادرستی آنها صحبت کند."
"به من گفته اند که در حال بررسی علمی این عکس ها هستند. من نمی دانم عکس های انقلاب را چگونه می خواهند بررسی علمی کنند. مگر چه چیز این عکس ها عجیب است."
مریم زندی از عکاسان پرکار ایران است که تا کنون چندین جلد کتاب از مجموعه عکس هایش منتشر شده است و مجموعه پرتره هایش از بازیگران سینما و تئاتر، نویسندگان و شاعران در چند جلد و با عنوان "چهره ها" شهرت زیادی دارد.

انسان نماها


انسان نماها موجوداتی هستند که متاسفانه در طی مسیر تکامل گونه ی انسانی از انسانِ هومو ارکتوس “Homo erectus” به انسان هومو ساپینس “homo sapiens” یا همان انسان اندیشمند ؛ جا مانده و روند تکاملشان مختل شده است.برای تشخیص این گونه ی انسانی وحشی و عقب افتاده! کافیست به نشانه های زیر که در تمام اعضای این گونه مشترک است , توجه کنید!
  1. پوشیدن شلواری با 12 جیب و یا با جیب بیشتر
  2. داشتن مقادیر متنابهی ریش و پشم بودار از صورت و روی دست گرفته تا رو و توی گوش و بینی
  3. یقه ی گرد پیرهن بسته شده تا بیخ گردن
  4. عمومن سوار بر موتور سیکلت
  5. تسلط بر تمام فحش های رکیک
  6. داشتن غلط املایی حتمی در نوشتن شعارهای انگلیسی
  7. داشتن چماق و پنجه بوکس و سایر آلات قتاله ی سرد
  8. عمومن اعضای این گونه ی عقب افتاده به صورت گله ای به انسان متمدن حمله میکند!

پوزیشن

حسین عزیزم به نظرم از پوزیشن خودشون خجالت می کشند.خیلی ها رو دیدم می گفتن فول تاپ هستند ولی در عمل چیز دیگری در اومد.ما نباید از پوزیشنی که داریم خجالت بکشیم.