۱۳۸۹ خرداد ۲۱, جمعه

فیلم دوم:

 فارست گامپ:سختی نوشتن از فارست گامپ به اندازه تمام اون زجری بود که فارست برای رسیدن به جنی کشید. وقت درباره فارست گامپ حرف می زنی نمی دونی باید از کجا شروع کنی. این فیلم تاثیرگذار هالیود که در سال 1994 ساخته شده، نقد کوبنده و بی نظیره از تاریخ معاصر امریکا و هرچیزی که به نوعی توی اون موثر بوده.از الویس پریسلی گرفته ...تا ترور جان اف کندی، جنگ ویتنام ، مبارزات ضد جنگ ، هیپی ها و هرچیز دیگه ای که فکرش رو بکنید. در دل چنین سناریویی عشق عمیق و فراموش نشدنی فارست به جنی گنجونده شده که نشون میده هر فردی به جز یک انسان سالم مثل ما(!)، می تونه یه عاشق به تمام معنا باشه. به نظرم زیباترین و تاثیرگذارترین دیالوگ فیلم بعد از دوندگی چند ماهه و بی دلیل فارست دور آمریکاست. اون وقتی به جنی می رسه که داره از یه بیماری میمیره. جنی به فارست میگه دوست داشتم در تمام جاهایی که رفتی پیشت بودم و فارست با احساس عمیق جواب میده: «تو همه جا پیش من بودی.» یه دیالوگ استثنایی دیگه هم تو فیلم وجود داره رییس جمهور کندی به فارست می گه چه احساسی داری از اینکه توی تیم امریکا بازی میکنی؟! فارست جواب میده: میخوام بشاشم !!!(به خاطر خوردن بیش از حد نوشابه!) به همه کسایی که این شاهکاره زمکیس رو ندیدن توصیه می کنم ببینن. اگه خواستید خودم هم دارم فیلمشو. اینم بگم که فارست گامپ نامزد دریافت ۱۳ جایزهٔ اسکار شد و از این تعداد ۶ جایزه را شامل جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین کارگردانی و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای تام هنکس را بدست آورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر